17 oktober 2023

Bas Eickhout, lid Europees Parlement komt naar Soest

Europarlementariër Bas Eickhout komt naar Soest

“Samen voor een hoopvolle toekomst”

De landelijke politiek is in beweging. De meeste partijen zijn het erover eens dat het tijd is voor verandering.

Vrijdag 3 november komt Bas Eickhout, sinds 2009 Europarlementariër voor GroenLinks naar Soest. Hij spreekt dan over hoe we Nederland klaar kunnen maken voor de toekomst: socialer en groener. Een land zonder discriminatie, waarin iedereen zich thuis voelt. Een land met een goed functionerende overheid die van uitdagingen kansen maakt en die niemand in de kou laat staan.

We willen ook dat de aarde in de toekomst leefbaar is. Daarvoor moeten we snel overschakelen naar een groene economie zonder aardgas, aardolie en kolen. Dus nu direct actie ondernemen en niet toekomstige generaties opzadelen met de ellende van klimaatverandering. Tegelijk willen we dat niemand in armoede leeft en iedereen straks de rekeningen kan betalen. We willen dat er goede zorg en onderwijs is voor iedereen. Kortom, er moet heel veel gebeuren.

De “Green Deal” maakt Europa sterk en klaar voor de toekomst. Wat betekent dat voor Nederland en voor uw gemeente? Bas Eickhout gaat over dit alles graag met u in gesprek. Stel ook direct uw vragen over onderwerpen als het vertrouwen in de overheid. Of hoe hij aankijkt tegen de wooncrisis en de vluchtelingenopvang.

Kortom, voor u een unieke kans om u te verdiepen in de onderwerpen die de toekomst van ons land en Europa bepalen. Iedereen is welkom.

Vrijdag 3 november van 19.30-22.00 uur in De Rank, Soesterbergsestraat 18 te Soest.